Proje 2016/2

BİLİM SANAT VE TEKNOLOJİ ÇOCUK OKULU:

SANAT ÇALIŞMALARI

Çocuklar araştırmayı seven, sürekli öğrenen ve kendilerine ait yöntemleri olan bilim adamları gibidir. Bu nedenle çocukluk dönemi öğrenmenin en yoğun olduğu ve önemli bir dönemdir. Çocukluk döneminde yaşanılan her şey, temel alışkanlıkların edinilmesine de neden olacaktır. Çocukların beyinlerindeki hızlı gelişim sayesinde gelecek yaşamları boyunca sağlıkları, öğrenme becerileri ve davranışları etkilenmektedir. Bu dönemde çocuklara verilen bilim ve sanat eğitimlerine bağlı olarak çocuklarda sosyal, duygusal ve fiziksel gelişimler görülmektedir.

 

SORUMLULUK

Projenin hedefi; Sevgi, Saygı, Sorumluluk, Adalet, Yardımseverlik, Doğruluk-Dürüstlük, Güven, Özgüven, Hoşgörü, Alçakgönüllülük, Empati, Kanaatkârlık, Çalışkanlık, Sabır, Odaklanma, Sosyal Uyum gibi değerleri “Seramik Sanat Etkinliği”, “Fotoğrafçılık Etkinliği” ve “Sergi Çalışması” ile çocuklara öğretmek için girişimde bulunmak, ailelerin ve bütün çocukların farkındalıklarını arttırmaktır.      

 

KAPSAM

Bu çalışma çocuklarımızın her şeyin en iyisine layık olduğu düşüncesiyle ortaya konulmuş Kurumsal Sosyal Sorumluluk projesidir. Dumlupınar Üniversitesi Mühendislik Fakültesi çalışanlarının her yaşta çocuklarının eğitimini kapsamaktadır. Mühendislik Fakültesi çalışanlarının çocukları Seramik Atölyesi’nde uzman eğitmenler ile birlikte çalışmalar yaparak “Seramik Sanat Etkinliği” ile Fotoğraf Stüdyosunda uzman eğitmenler ile birlikte çalışmalar yaparak “Fotoğrafçılık Etkinliği” ile tanışacak ve yapılan çalışmaların çıktısı olarak bir “Sergi Çalışması” yapılarak çocukların farklı duyguları bir arada yaşamaları ve yeteneklerini görmeleri amaçlanmaktadır.

Bu proje Dumlupınar Üniversitesi’nin Kurumsal Sosyal Sorumluluk projesi olmakla birlikte Üniversite personel çocuklarının gelecek için özel yetiştirilmiş çocuklar olmaları hedeflenmektedir.  

 

FAYDA

Seramik ile tanışmanın çocuklara kazandıracağı faydalar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

-Kendine güven duymasını sağlar,

-Sabırlı olmayı aşılar,

 -Kavga kızgınlık gibi dürtülerini, öfke ve kin gibi duyguları seramik ana malzemesi olan kil ile yatıştırır,                                      

 -Kendini ve işini anlatabilme becerisini arttırır,

-Gözlem ve dikkat etme becerilerini geliştirir,

-Bağımsız düşünebilme ve korkudan uzak özgür hareket edebilme becerilerini geliştirir,

-Soyut ve somut ilişkisini kurar,

-Şekillendirme ve gözlem yapabilme yetilerini geliştirir,

-Gelecekle ilişki kurar,

-Yardımlaşma ve paylaşmayı öğrenir.

 

Fotoğrafçılık eğitiminin çocuklara kazandıracağı faydalar aşağıdaki gibi sıralanabilir:

-Zihinsel gelişime katkıları
Görsel algıları güçlenir. Farklılıkları ve detayları daha iyi görürler. Dikkat süreleri artar. Düşünme, odaklanma ve kurgulama becerileri gelişir. Estetik bakış açısı kazanırlar.
-Duygusal gelişime katkıları
Duygu ve düşüncelerini farklı bir yöntem ile ifade edebilmeyi öğrenirler. Yeni ve kendilerine özgün şeyler üretebildiği için mutlu olurlar. Merak duyguları ve yaratıcılıkları gelişir.

-Sosyal gelişime katkıları
İçinde bulundukları her grupta özgün eserleri ile kendilerini gösterebilirler. Ekip içinde çalışmayı ve paylaşımda bulunmayı severler.
-Hareket gelişimine katkıları
El-göz koordinasyonları gelişir.

Sergi çalışması ile çocuklar yapıkları eserleri sunacaklardır. Böylece çocuklar bir işe başlayıp bitirmenin mutluluğunu, başarının sabırla ve emekle geldiğini, kendi eserlerine değer verilip sunulduğunu ve takdir edildiğini, başka çocuklara da örnek olduklarını görüp başarının tadını çıkaracaklardır.  

 

Doç. Dr. Şafak KIRIŞ  Proje Yürütücüsü

Mühendislik Fakültesi Endüstri Mühendisliği Bölümü

Son Güncelleme Tarihi: 15 Aralık 2018, Cumartesi